Voorwaarden voor huur c.q. gebruik van zalen in de Immanuëlkerk.
De facilitair coördinator (facilitair@immanuelkerkkrimpen.nl) krijgt de aanvragen voor verhuur
binnen en neemt ook de beslissing over de verhuur of het gebruik. Eventuele vragen of problemen
bespreekt hij/zij met de kerkmeester. Komen zij er niet uit dan kan advies worden ingewonnen bij de
voorzitter van de CBZ. Ons kerkgebouw mag multifunctioneel gebruikt worden maar de activiteiten
moeten wel in lijn liggen met onze normen en waarden, het religieuze karakter van ons gebouw en
rekening houdend met de omgeving waar ons kerkgebouw in staat.
1. De volgende partijen kunnen zalen in de Immanuëlkerk huren c.q. gebruiken:
-
- A. Kerkelijke partijen/commissies die rechtstreeks verbonden zijn met de Immanuëlkerk zoals
diaconale of evangelisatie activiteiten, wijkbijeenkomsten, ontmoetingsmorgen, Bijbelstudie,
activiteiten verbonden aan de eredienst, classis, PS etc. - B. Non-profit organisaties met een christelijk karakter zoals bijvoorbeeld de NPV, ZOA, Youth for
Christ, GBS het Mozaïek etc. Particulier verhuur aan kerkleden. - C. Uitvaart/en trouwdiensten voor niet kerkleden. Hobby bijeenkomsten, uitvoeringen of
repetities van koren, bijeenkomsten van de burgerlijke gemeente of politieke partijen, jubilea
en privé recepties etc. Tijdens deze bijeenkomsten zijn er altijd gastvrouwen van de
Immanuëlkerk aanwezig. Deze dienstverlening kost € 25,00 per uur. - Wanneer er aanvragen qua tijd samenvallen, wordt op basis van de categorie de prioriteit
bepaald. A heeft altijd de hoogste prioriteit, B en C de laagste prioriteit.
- A. Kerkelijke partijen/commissies die rechtstreeks verbonden zijn met de Immanuëlkerk zoals
2. Gebruik van de beamer, geluidsinstallatie, orgel, piano, etc. moeten gelijktijdig bij de
aanvraag aan de kerkmeester kenbaar worden gemaakt.
Wanneer de gebruikers c.q. huurders gebruik willen maken van de beamer, het streamen en/
of geluidsinstallatie moet contact opgenomen met het beamteam.
( beamteam@immanuelkerkkrimpen.nl) Zij leveren dan degene die de apparatuur gebruikt
wat voor categorie B (tenzij anders afgesproken) en C €25 per uur kost.
Er mogen zonder toestemming vooraf GEEN aanpassingen worden gedaan aan de installatie
en/of instellingen!
Indien van toepassing zorgt men zelf voor een organist c.q. pianist.
3. De gebruikers c.q. huurders dienen zelf zorg te dragen voor de aanwezigheid van BHV’ers
Wanneer dit vereist is.
4. De huurtarieven zijn als volgt:
A: niet van toepassing
B: voor de kerkzaal € 150,00 per dagdeel
voor zaal 2 en de consistorie € 25,00, zaal 3 is € 75,00 en zaal 1 is €45 per dagdeel
Een dagdeel is de periode tussen 08.00 uur en 13.00 uur
13.00 uur en 18.00 uur
18.00 uur en 23.00 uur
Koffie, thee inclusief.
C: voor de kerkzaal € 300,00 per dagdeel
voor de zaal 2 en de consistorie € 50,00 per zaal, zaal1 is € 90 en zaal 3 is € 150,00 per
dagdeel
Een dagdeel is de periode tussen 08.00 uur en 13.00 uur
13.00 uur en 18.00 uur
18.00 uur en 23.00 uur
Consumpties; Koffie/thee € 05,00 per glazen pot/ thermoskan ( 12 kopjes) Koffie €25 per ketel ( 50
kopjes)
Alleen bij privé recepties is het gebruik van alcoholische dranken toegestaan.
Het gebruik van alcohol door jongeren tot 18 jaar is ook dan niet toegestaan.
5. In de kerk mag niet worden gerookt.
6. Geluidsoverlast voor de omwonenden van de kerk moet worden voorkomen.
7. De huurder/gebruiker dient de andere gebruikers te informeren dat er uitsluitend bij
winkelcentrum de Korf mag worden geparkeerd.
8. Na afloop van het gebruik het kerkgebouw moet:
a. de keuken en de zalen weer netjes worden achtergelaten.
b. de stoelen weer staan op de plek waar ze stonden, tenzij de kerkmeester anders aangeeft.
c. Gebruikte laptops, beamers, geluidsapparatuur moeten in goede staat worden afgesloten en
evt. opgeborgen.
d. Schade en/of defecten aan eigendommen van de kerk, moeten direct door de huurder/
gebruiker aan de kerkmeester worden doorgegeven. Indien de schade en/of defect het gevolg
is van onjuist gebruik of door eigen handelen, worden de kosten aan de huurder/gebruiker
doorbelast.
e. De huurder/gebruiker is verantwoordelijk voor de deugdelijke afsluiting van ramen en deuren
en voor het inleveren van de sleutels bij de kerkmeester.
Krimpen aan den IJssel, september 2025