“want eens was u duisternis maar nu bent u licht, nu u de Heer toebehoort. Ga de weg van de kinderen van het licht. Het licht brengt niets dan goedheid voort en gerechtigheid en waarheid.”
Efeziërs 5:8,9
Licht en duister: het staat tegenover elkaar. Als je in een donkere kamer staat en je steekt het licht aan, dan is de duisternis verdreven. Als je in het licht van God leeft, zal de duisternis je niet meer raken. Wees dus niet bang voor het kwaad, voor de duivel en zijn trawanten, want wie leeft in het licht van God, zal door het kwaad niet overmand worden. Want het licht van God verdrijft het duister. En het duister is bang voor het Licht! Zelfs een flakkerend kaarslampje kan het duister al verjagen! Licht is sterker dan het duister. Altijd! Geniet deze zomer extra van het licht en het leven om je heen en zie God in dit alles.








