“Het zal er geen nacht meer zijn en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.”
Openbaring 22: 5
We zagen gisteren dat de Bijbel, dat Gód, begint met “licht”. Maar de Bijbel, God, eindigt ook met licht. Maar er is een wezenlijk verschil: het licht van een lamp of de zon zal niet meer nodig zijn bij de voltooiing van de wereld. De wereld begon met “geschapen” licht, maar de wereld wordt voltooid met een schitterend en niet te evenaren licht dat nooit meer uitgaat: God zelf! Hijzelf is ons licht en we zullen nooit meer een ander licht nodig hebben! Zie jij daar ook zo naar uit?